EBRE'SPORT‎ > ‎

Setembre 2011

CRÒNICA DELS ENTRENAMENTS FINS AL MES DE OCTUBRE

Des de mitjans del mes de juliol fins al 31 d'Octubre porto fets: córrer 227'9, bici 845'5 km, spinning 15 hores, de natació 16700m. Encara estic a la fase de volum (per posteriorment introduir intensitat), he d'anar sumant molt més quilòmetres principalment de ciclisme i de córrer.

De ciclisme reduiré el número de sessions de spinning, realitzant només una classe de spinning a la setmana, en el meu cas jo realitzo spintono, ja que d'aquesta manera també faig entrenament de peses al tronc superior i abdominals. Abans d'aquesta classe realitzaré una classe de entrenament de tron inferior (cames), reforçant principalment els abductors, femorals i bessons per així evitar possibles lesions futures.

Posteriorment a la classe de spintono, aprofito i realitzo un entrenament de natació que a partir d'aquest més aquesta sessió solament serà natació amb aletes amb pullboy (el número de metres anirà augmentant d'acord amb les meves sensacions).
El nombre de sessions que realitzava de natació a la setmana que era de 3 el reduiré a 2 d'aquesta manera disposaré de un dia més per a córrer o bicicleta. Al mateix temps aquest dia també realitzaré exercicis de tronc superior (pectorals , dorsals , deltoides, tríceps i bíceps) i abdominals.
He d'augmentar en número de km de ciclisme i de córrer i per això amb el ciclisme si redueixo les sessions d'spining i afegeixo de ciclisme crec que ho aconseguiré. En quant al córrer possiblement al reduir una sessió de natació i fer-ĺa de running i augmentant el número de km de córrer per sessió crec que el meu objectiu es veurà complert.

Aquestes, a priori són les meves expectatives i reorganitzacions que duré a terme posteriorment tot sempre adequant-me al meu estat físic i sensacions. Passats uns 2 mesos tornaré a fer un anàlisi per a veure com segueix l'evolució del meu entrenament per així poder realitzar les proves futures amb garanties.


INICIS ALS ENTRENAMENTS

Com vaig dir, començaria a entrenar i aquesta vegada ho faria més seriosament, ja que en tenia ganes, diponia de temps i ja no havia cap projecte a vistes que m’hagués d’interrompre. Vaig començar a mitjans del mes de juliol ja que per unes coses i d’altres no vaig poder començar abans i ho vaig fer principalment amb al bicicleta i de córrer. A l’última setmana del mes d’Agost em vaig apuntar al gimnàs municipal, El Trèvol, que disposa d’una piscina perquè volia introduir als meus entrenaments la disciplina de la natació. El repte va ser començar l’entrenament de natació, ja que feia 9 anys que no nedava (com passa el temps!!!), des de quan vaig estudiar magisteri d’educació física (a la UAB). Però aquesta disciplina sempre he considerat que se m’ha donat bé, per tan l’inicio bastant motivat per a poder veure els resultats. Vaig començar nedant 4 x 250 m., durant 4 sessions i després vaig inicia un entrenament per a principiants. Però amb la dinàmica que duia, vaig observar que havia de sumar més kilòmetres tan de bicicleta com també de córrer i a més hauria de treure més temps per a la pràctica de la nova disciplina, només feia una disciplina diària, d’aquesta manera recuperava bé, però no creava prou volum al finalitzar la setmana. Vaig sumar més kilòmetres anant amb la bicicleta al gimnàs ja que des d’on visc fins al gym hi han uns 11 km, d’aquesta manera obtenia també més temps per a la pràctica del running. Per tant, per tal d’arribar al nombre total d’hores d’entrenament al final de la setmana, sobre unes 10 hores, serà necessari moltes vegades al compaginació de dos disciplines el mateix dia. Això em va portar alguns problemes, quan primer anava a córrer i acte seguit feia natació, tenia unes grans rampes a les cames (principalment als bessons però també als quadríceps i abductors) que feien que em costés seguir l’entrenament de natació amb normalitat. Aquest problema l’he intentat solucionar bevent una mica de beguda isotònica abans de còrrer i una altra mica abans de començar a nedar. Vaig notar ja que vaig aguantava quasi tot l’entrenament de la natació i solament vaig començava tenir rampes quan finalitzava la sessió. El que faré ara per prova una altra cosa, serà anar a córrer bevent aigua i quan entri a la piscina igualment seguiré bevent aigua per a observar si les rampes són degudes per deshidratació. D’aquesta manera podré anar descartant els motius dels rampes, que són un impediment alhora de la pràctica esportiva, falta de: de sals minerals (per la suor de la carrera a peu), falta de complimentar millor la dieta, deshidratació o manca d’entrenament (possiblement sigui aquesta). També he de dir que l’entrenament de series solament el faig amb la natació, encara no l’he fet ni en bicicleta (solament amb les classes d’spining) ni en la carrera, quan recuperi bé dels treballs de volum començaré a introduir-lo, sinó aniré sobrecarregant molt les cames. Intento anar a poc a poc per a que el meu cos es vagi acostumant al treball exigit, tant músculs , els cartílags/articulacions , com també psicològicament (vinc de un període que es podria dir d’innactivitat) i encara es prompte per dir alguna cosa, però m’agrada com el meu cos s’adapta al treball demanat encara que el temps de recuperació és lent, han de passar unes 24 hores, però tot es qüestió de temps per adaptar-nos i progressar.
Comments